Από τους πρώτους κιόλας μήνες της κύησης ξεκινά ο προβληματισμός των γονέων γύρω απο τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού, πόσο μάλλον όταν αυτό έρθει στη ζωή…
Μία από τις βασικότερες ανάγκες του, ευθύς εξ αρχής, είναι η ανάγκη κοινωνικοποίησης. Χρειάζεται συνομήλικούς του, τα πρώτα κολλητά φιλαράκια με τα οποία μιλά την ίδια γλώσσα, που τα καταλαβαίνει και το καταλαβαίνουν. Χρειάζεται μερικές ώρες δικές του για παιχνίδι και μάθηση και για να έρθει σε επαφή με άτομα που δεν ανήκουν στο στενό οικογενειακό του περιβάλλον. Με άλλα λόγια, χρειάζεται να ξεφεύγει δημιουργικά από την καθημερινή ρουτίνα της γιαγιάς ή της μπέιμπυ σίτερ.
Αυτά τα απλά αλλά θεμελιώδους σημασίας για την εξέλιξη κάθε ανθρώπου, είναι οι στόχοι της δουλειάς της Νηπιακής Αγωγής. Δηλαδή η σταδιακή ένταξη του παιδιού στην ομαδική ζωή, η υποστήριξη της αυτονομίας του, η ψυχαγωγία και η κοινωνική του προσαρμογή και, ακόμη, οι πρώτες και σωστές βάσεις για τη μάθηση και τα κατάλληλα ερεθίσματα για ενθάρρυνση και ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεών του.
Οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται με την προσεκτική και εξατομικευμένη προσέγγιση κάθε παιδιού και με την εφαρμογή ενός καθ’ όλα παιδαγωγικού προγράμματος από ανθρώπους με πείρα, γνώσεις, αγάπη για το παιδί και διάθεση για δημιουργία.
Όλες οι δραστηριότητες στη Νηπιακή Αγωγή είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στην ηλικία κάθε ομάδας. Αποβλέπουν, κυρίως μέσα από το παιχνίδι και τις βιωματικές εμπειρίες, στη συναισθηματική ωρίμαση, στη σταθεροποίηση κάθε προσωπικότητας μέσα στην ομάδα, στην απόκτηση αίσθησης αυτοπειθαρχίας και, φυσικά, στην ανάπτυξη των νοητικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων του παιδιού.
Όλο το φάσμα της αισθητικής αγωγής (ζωγραφική, χειροτεχνία, ενασχόληση με εύπλαστα υλικά, κλπ), το κουκλοθέατρο, οι δραματοποιήσεις, η μουσικοκινητική, η ψυχοκινητική, η ρυθμική, η γυμναστική, η περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή αγωγή, οι κατασκευές, οι υπολογιστές και μια σειρά από προαιρετικές δραστηριότητες (Κολύμβηση, Καράτε, Θεατρικό παιχνίδι, Αθλητισμός, Μουσική, Σκάκι, STEM, Αrts & Crafts κ.λ.π.) είναι δραστηριότητες που εντάσσονται σταδιακά στο πρόγραμμα και προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες των παιδιών.
Η πρώτη επαφή με μια ξένη γλώσσα (Γερμανικά ή Αγγλικά) έχει σκοπό την εξοικείωση με διαφορετικούς ήχους και άλλες δομές έκφρασης και με την απόκτηση μιας ευρύτερης συνείδησης για διαφορετικά ήθη και έθιμα.
Οι συχνές επισκέψεις των παιδιών σε θέατρα, πολιτιστικούς χώρους και σε διάφορα, κατά καιρούς επίκαιρα, δρώμενα πλαισιώνουν τις δραστηριότητες του βασικού προγράμματος και προσφέρουν, παράλληλα, ουσιαστικά ερεθίσματα για δημιουργικές ενασχολήσεις.
Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί αυτόνομα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Ακολουθεί το διαθεματικό πλαίσιο σπουδών και το πρόγραμμα του βασίζεται στην ψυχολογική και ουσιαστική προετοιμασία του παιδιού για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη μια πλευρά η ενθάρρυνση της αυτονομίας του, η ανάληψη υπευθυνότητας, η δύναμη συγκέντρωσης και η αποδοχή κανόνων και από την άλλη η εμπέδωση προμαθηματικών εννοιών και προγραφικών ασκήσεων καθώς και η περαιτέρω καλλιέργεια της μητρικής γλώσσας και του πολιτισμού είναι οι κύριοι στόχοι της Νηπιακής Αγωγής προκειμένου να μπορέσει το παιδί να περάσει με σωστά εφόδια στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.
Τα βασικά στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού ολοκληρώνονται στα έξι του χρόνια. Έξι χρόνια που η Νηπιακή Αγωγή υπόσχεται να είναι από τα καλύτερα, γεμάτα κίνητρα και ερεθίσματα, ζωντάνια και αξέχαστες δημιουργικές στιγμές.
Διαβάστε ακόμα σε αυτή την ενότητα: οργάνωση / εσείς & εμείς